Robert McKee: Story

Istoria Filmului /

Articole

Metacinemaul lui Peter Greenaway -

· scris de

Peter Greenaway este un regizor britanic de film care, într-un anumit sens, face legătura dintre post-structuralismul anilor ’60 -’70 și actualul „ev media”. Filmele sale abordează o varietate extinsă de subiecte (realizarea imaginii picturale/filmice, arhitectura, natura corpului uman, istoria, teologia, morala creștină în special). Toate însă păstrează o puternică contiguitate conceptuală și formală.

// portrete

Ultra HD, 4K, HDR şi alte abrevieri, sau lumina de la capătul tunelului home cinema -

· scris de

Cei care au rămas treji în timpul campaniei Black Friday, au putut observa că industria de electronice multimedia se bazează pe lozinci similare, chiar dacă există diferenţe în funcţie de producător: 4K, UHD sau UltraHD – însemnând că se poate schimba din noul întregul echipament de cinema acasă (home cinema). Întrebarea este numai, dacă merită sau nu?

// dosar

O carieră impecabilă - Portretul lui Harrison Ford

· scris de

Activitatea lui Harrison Ford constituie un bun exemplu în privinţa necesităţii diferenţierii între calitatea de actor şi star de cinema. Desigur, în situaţii ideale, aceste două calităţi pot să se suprapună – însă dacă ne uităm la cariera lui Harrison Ford, cel care aniversează în acest an împlinirea vârstei de 75 de ani, atunci putem spune că în cazul lui gradul de suprapunere este foarte mic.

// portrete

Un plan-general blând, un zoom turbat... - Cinema şi pictură în Barry Lyndon

· scris de

Până şi laicii pot observa că regizorul Kubrick s-a inspiraţia din pictura secolului al XVIII-lea atunci când el lucra la filmul Barry Lyndon, a cărui acţiune se petrece la sfârşitul acestui secol. Şi mai intrigant este faptul că unele lucrări ale epocii respective chiar i-au servit drept model pentru structurarea unor cadre din film – şi cu toate acestea, momentele cele mai intense ale peliculei sunt cele în care după zăbovirea pe unele imagini deosebit de pitoreşti, camera în sfârşit se pune în mişcare (sau a pornit deja în timp ce ne uitam la ele?)

// dosar

Moara și Crucea - Banda desenată, pictura și cum CGI-ul dă viață imaginii statice

· scris de

Urmărind 12 personaje (din aproximativ 500) care apar în tabloul Calvarul al lui Pieter Bruegel cel Bătrân, Moara și Crucea (Młyn i krzyż, r. Lech Majewski, 2011) caută să creeze iluzia că aparatul de filmat a fost purtat în interiorul operei, unde figurile surprinse în drumul lor spre cruce au prins viață. Astfel, Moara și Crucea îl urmărește pe Bruegel (jucat de Rutger Hauer) și pe finanțatorul său, Nicolaes Jonghelinck (jucat de Michael York), atât în Anvers, unde cei doi au trăit și au lucrat și unde sunt martori la momente ce vor inspira porțiuni din Calvarul – țărani în drumul lor spre moara de vânt din titlu, un tânăr arestat de către mercenari –, cât și în interiorul tabloului, unde Bruegel îi explică lui Jonghelinck structura și menirea sa.

// dosar

Suflete zbuciumate - Portrete de artişti pe ecranul lat

· scris de

„Marii artişti sunt suflete zbuciumate” – afirma sociologul şi antropologul francez Louis Vincent referindu-se la viaţa lui Vincent van Gogh. Viaţa artiştilor stă sub steaua dichotomiei între alcoolism, boli mintale, droguri, autodistrugere (sau nu de puţine ori distrugerea altora), respectiv imaginaţie şi operă creatoare. Toate prezintă poveşti fascinante, exagerate sau chiar fictive, care se pretează foarte bine adaptării pe ecranele de cinema.

// dosar

Tachelaje cinematografice - Contribuția geniilor cinematografiei la producerea unor filme necunoscute

· scris de

Cunoaște cineva filmul polițist uzbeg al lui Takorvsky sau filmul de spionaj al lui Bergman? Sau poate ați auzit că familia Antonioni a dirijat o bătălie într-o peliculă nerușinat de nereușită și a cărei valoare cea mai mare este decolteul Anitei Ekberg? Dacă săpăm adânc în arhive, găsim opere însăilate în mod surprinzător de slab care păstrează amprenta de nerecunoscut a celor mai mari nume ale cinematografiei.

// dosar

Arta video sau cum a dat la o parte arta plastică cinemaul -

· scris de

În ultimii cincizeci de ani, monitoarele, proiectoarele, ecranele de cinema au devenit deja echipamente de bază în toate muzeele de artă contemporană ale lumii, de aceea, în acest articol din seria lucrărilor dedicate relaţiei dintre film şi artă plastică, vom trata tema artei video, respectiv relaţiei sale cu arta plastică.

// dosar

Universul Alien -

· scris de

Dorința de a călători printre stele este probabil de-o vârstă cu trezirea la conștiință a umanității și această curiozitate arhaică cu care ne uităm la cer de zeci de mii de ani, poate, ne-a influențat în mod fundamental gândirea și cultura.

// istoria filmului universal, plan american

Despre caracterul fictiv al autoidentității - Portret despre David Lynch

· scris de

În cele ce urmează vom vorbi despre unul dintre artiștii filmului american contemporan care a încărunțit în mod elegant din cauza viziunilor pe care le-a avut, dar acestea nu au pierdut nimic din intensitatea și puterea lor în cei mai bine de cincizeci de ani ai carierei sale. Cuvântul viziune, cu toate asocierile sale ezoterice și supra-materialiste, apare în mintea omului ori de câte ori revede o operă de-al lui David Lynch: nici poveștile spuse, nici personajele, nici sistemele de convenții artistice folosite nu se dovedesc a fi suficiente ca să lege și să forțeze cele văzute într-un cadru anume.

// portrete

123 ... 40 Următor

© 2011 Asociaţia Filmtett  ·  Despre noi  ·  Articole  ·  Versiunea în limba maghiară  ·  Dezvoltat de Weblap.ro