Robert McKee: Story

Istoria Filmului / Articole /

Animație

Autor de desene animate în tricou cu dungi - Zdeněk Miler 1.

· scris de

Oricât de nemulţumit ar fi fost Zdeněk Miler de cum arăta Cârtiţa, totuşi acesta a devenit emblema lui. El avea o înţelegere profundă în ceea ce priveşte curiozitatea copiilor, lucrurile care captează atenţia prichindeilor, iar desenele sale animate scurte erau menite în primul rând pentru distracţia şi educarea celor mici. Maestrul ceh al desenelor animate europene a decedat la vârsta de 90 de ani, la data de 30 noiembrie 2011.

// portrete, animație

Gopo. Partea a 2-a -

· scris de

A doua jumătate a furtunoșilor ani '60 îl arată pe Gopo neafectat de bosa celebrității, fără sindromul începutului de statuie. Pur și simplu omul se distrează, nepăsător că după un film de prima linie se așteaptă alte confirmări ale geniului său.

// portrete, animație

Gopo. Partea 1. -

· scris de

Cu Ion Popescu Gopo intrăm într-o împărăţie așezată sub semnul feericului, al basmului. Între aceste coordonate a operat artistul cu acronim transformat în corespondentul românesc al Oscarului. A rămas fidel opțiunilor sale în cursul întregii cariere, abaterile de la direcție fiind numai aparente. Sub ele vom recunoaște mereu aceeași înclinație spre fabulos, spre miracolul confecționat pe celuloid. 

// portrete, animație

Un istoric al animaţiei româneşti de până la 1989 - Partea a 3-a

· scris de

A doua parte a anilor ‘70 a marcat o desprindere a animației românești de sub semnul, tutelar dar și apăsător, al lui Ion Popescu Gopo (trecut pe înalte funcții obștești). Creatorii care au debutat odată cu studioul Animafilm ajungeau la vârsta maturității artistice, iar curentele novatoare ale deceniului ‘80 își vor face simțită adierea și pe meleagurile noastre.

// istoria filmului românesc, animație

Un istoric al animaţiei româneşti de până la 1989 - Partea a 2-a

· scris de

Apariţia studioului Animafilm, în 1964, a permis constituirea unui cadru de transmitere a experienţei de la profesioniştii deja formaţi în cei 14 ani trecuţi de la înfiintarea sectiei de animaţie din cadrul Studioului Bucureşti, către tinerii care urmau (uneori nu dintr-un imbold interior, ci prin conjuncturile impunerilor profesionale ale vremii) calea animaţiei. Dincolo de filmul desenat de tip Gopo, s-au dezvoltat astfel alte genuri şi tehnici, cu liderii şi cu speranţele lor, într-un peisaj devenit plurivalent în deceniul de după 1970.

// istoria filmului românesc, animație

Un istoric al animaţiei româneşti de până la 1989 - Partea 1.

· scris de

Devenită rara avis pentru împătimiții genului, animația clasică din România, așa cum s-a configurat ea până în 1989, a fost o Cenușăreasă a criticii, în toată perioada respectivă apărând o singură lucrare exegetică specializată, „A opta artă” 1 de Simelia Bron (urmată, după ani, de o sinteză personală prilejuită de centenarul cinematografiei naționale 2). Retrospectivele realizate la festivalul Animest au creat mai recent câteva spoturi fugare de interes asupra acestui fenomen, care altădată asigura o bună parte din cifrele de export ale cinematografiei naționale.

// istoria filmului românesc, animație

Vechi şi nou - Problema autorului în filmele Pixar 2.

· scris de

În prima parte a prezentei lucrări am vorbit mai mult despre primele două părţi din Toy Story. Urmează să ne îndreptăm acum atenţia asupra restului de animaţii.

// plan american, animație

Vechi şi nou - Problema autorului în filmele Pixar 1.

· scris de

Trilogia Toy Story a fost cel mai mare succes al animaţiilor computerizate. În prezenta lucrare vom încerca să aflăm care este succesul operelor Pixar, respectiv care sunt acele trăsături caracteristice pe care le regăsim în toate lucrările studioului.

// plan american, animație

Fabrica de miracole, cu Pixar - Creaţiile Disney în perioada 2000–2009. Partea 2

· scris de

Istoria noului mileniu al Disney este în strânsă legătură cu studioul Pixar. Simbioza devine din 2006 şi mai puternică, în acest an Disney achiziţionând Pixar Animation Studios. Aceasta constituie începutul unei noi ere: Disney renunţă la filmele de animaţie desenate cu mâna, şi începe să creeze exclusiv animaţii digitale. Istoria studioului Disney din secolul 21 continuă.

// plan american, animație

Fabrica de miracole - Creaţiile Disney în perioada 2000–2009. Partea 1

· scris de

Şirul miracolelor Disney a început în 1937 cu Albă ca Zăpada şi cei şapte pitici (Snow White and the Seven Dwarfs, r. Walt Disney, David Hand, 1937). Desenele animate ale Walt Disney Company au devenit într-o clipă favoritele întregii lumi, Albă ca Zăpada, Mickey Mouse, Donald Duck, Peter Pan şi prietenii lor făcând posibilă trăirea miracolelor, transformând viaţa de zi cu zi a copiilor într-una ca din poveşti, şi, nu în ultimul rând, învăţându-i să iubească şi să fie amiabile. Chiar şi după deceniile lungi, cu mici modificări, miracolul mai există.

// plan american, animație

Precedent 12

© 2011 Asociaţia Filmtett  ·  Despre noi  ·  Articole  ·  Versiunea în limba maghiară  ·  Dezvoltat de Weblap.ro