Robert McKee: Story

Istoria Filmului / Articole /

Cgi

Moara și Crucea - Banda desenată, pictura și cum CGI-ul dă viață imaginii statice

· scris de

Urmărind 12 personaje (din aproximativ 500) care apar în tabloul Calvarul al lui Pieter Bruegel cel Bătrân, Moara și Crucea (Młyn i krzyż, r. Lech Majewski, 2011) caută să creeze iluzia că aparatul de filmat a fost purtat în interiorul operei, unde figurile surprinse în drumul lor spre cruce au prins viață. Astfel, Moara și Crucea îl urmărește pe Bruegel (jucat de Rutger Hauer) și pe finanțatorul său, Nicolaes Jonghelinck (jucat de Michael York), atât în Anvers, unde cei doi au trăit și au lucrat și unde sunt martori la momente ce vor inspira porțiuni din Calvarul – țărani în drumul lor spre moara de vânt din titlu, un tânăr arestat de către mercenari –, cât și în interiorul tabloului, unde Bruegel îi explică lui Jonghelinck structura și menirea sa.

// dosar

CGI – Noul bête noire al Hollywood-ului 2. - CGI-ul lui J. J. Abrams, Nolan, Cuarón, Iñarritu sau când old-school devine new-school

· scris de

Deşi filme ca Avengers: Age of Ultron (2015) sau Jurrasic World (2015), care s-au folosit de un munte de CGI, se bucură de un succes de box office uriaş, atitudinea faţă de CGI a unora dintre marii regizori de la Hollywood s-a modificat în ultima vreme. Unul dintre cei care au ales să folosească CGI-ul doar ca ultimă opţiune, este regizorul Star Wars: The Force Awakens (2015), J. J. Abrams.

// dosar

CGI – Noul bête noire al Hollywood-ului 1. - Less (green screen) is more?

· scris de

Extratereştri, eroi de comic books, dinozauri, monştri, planete noi cu un ecosistem complet diferit de ce vedem pe pământ – nimic nu e imposibil atunci când vine vorba de CGI. Şi totuşi „într-o lume cinematografică dominată de supereroi şi fiinţe extraterestre, cred că mulţi realizatori de filme realizează acum că [poveştile] trebuie să pară tangibile. O păpuşă Yoda va fi mereu mai bună decât un Yoda generat pe calculator”, crede scenaristul Ben Falk.

// dosar

Priviri goale, generate pe calculator - Despre fenomenul Uncanny Valley

· scris de

Chiar dacă umblu în „misterioasa vale nefirească”, nu mi-e frică de rău. Dar cu atât mai mult îmi este frică de un om animat aiurea.

// dosar

Un robot de o tonă jumate sărind pe asfalt - Despre răspândirea tehnicii CGI

· scris de

Pe lângă crearea lui Jar-Jar Binks, CGI e vinovat şi de alte crime – cu toate că au fost şi încă sunt persoane care se folosesc de acesta într-un mod corect.

// dosar

Vechi şi nou - Problema autorului în filmele Pixar 2.

· scris de

În prima parte a prezentei lucrări am vorbit mai mult despre primele două părţi din Toy Story. Urmează să ne îndreptăm acum atenţia asupra restului de animaţii.

// plan american, animație

Vechi şi nou - Problema autorului în filmele Pixar 1.

· scris de

Trilogia Toy Story a fost cel mai mare succes al animaţiilor computerizate. În prezenta lucrare vom încerca să aflăm care este succesul operelor Pixar, respectiv care sunt acele trăsături caracteristice pe care le regăsim în toate lucrările studioului.

// plan american, animație

© 2011 Asociaţia Filmtett  ·  Despre noi  ·  Articole  ·  Versiunea în limba maghiară  ·  Dezvoltat de Weblap.ro