Robert McKee: Story

Istoria Filmului / Articole /

Interviuri

Fiul vampirului  - Interviu cu Bela Lugosi Jr.

· scris de

Bela George Lugosi s-a născut pe 5 ianuarie 1938 în Los Angeles. E cunoscut și ca Bela Lugosi Jr.  – el este fiul legendarului nostru actor transilvănean, Béla Lugosi. El nu s-a făcut actor ca tatăl său, dar este foarte implicat în industria filmului prin munca lui și prin moștenirea lui de familie. El lucrează ca avocat în California și lunga sa bătălie legală cu Universal Pictures a dus la crearea Legii californiene a drepturilor celebrităților, ceea ce înseamnă că drepturile de publicitate supraviețuiesc morții celebrităților și sunt moștenite de descendenții acestora prin testament. Am reușit să-l contactăm pe avocatul în vârstă de 77 de ani prin e-mail să discutăm despre tatăl lui, despre activitatea lui legală și altele.

// interviuri

Aventură, comoară și ritm - Interviu cu Corneliu Porumboiu, regizorul filmului Comoara

· scris de

Corneliu Porumboiu a fost unul dintre primii regizori de film românesc al noului val care s-au întors de la un festival de film important cu premii. Primul său lungmetraj, A fost sau n-a fost a furat inima juriului de la Cannes și i-a adus premiul „Caméra d‘Or” în 2006. De atunci ne-a mai bucurat cu Polițist, adjectiv, Metabolism sau când se lasă seara peste București, Al doilea joc și acum, în 2015 a adus publicului și în atenția juriului de la Cannes Comoara. Un film-poveste cu atmosferă puternică, umorul subtil caracteristic lui și discuții despre aur, valoare, istorie și cifre.

// interviuri

Câteodată te duci unde te duce filmul - Interviu cu Ana Lungu, regizoarea filmului „Autoportretul unei fete cuminți”

· scris de

Regizoarea Ana Lungu a reprezentat latura feminină al „noului val românesc” la Festivalul Internațional de la Rotterdam, prin Autoportretul unei fete cuminți, care a făcut parte din selecția de filme feministe What the F*ck. Ea însăși nu se identifică cu -isme, vorbește cu mult entuziasm despre filmele documentare și  discută pe un ton cât se poate de firesc despre lucrurile vieții. Discuția cu ea este un prilej bun de a introduce un nume pe care o vom auzi tot mai des când filmul ei va intra și pe ecranele mari din România în luna septembrie.

// interviuri

Să lăsăm deoparte realitatea și să lucrăm cu ceea ce am învățat din scenaristică! - Interviu cu Tudor Giurgiu, regizorul filmului De ce eu?

· scris de

Unul dintre filmele româneşti prezentate la festivalul de la Berlin anul acesta este deja pe ecranele din România și echipa filmului face turul ţării, în frunte cu regizorul Tudor Giurgiu, ca să întâlnească publicul în cât mai multe orașe. Așadar, nu am avut timp, decât de o discuție scurtă pentru a nu vorbi în mod excepțional despre actualitatea politică a temei alese pentru filmul De ce eu?, ci despre chinurile scrierii de scenariu și despre cum s-au ales actorii filmului.

// interviuri

Hideo Nakata despre copii înspăimântători, ritualuri şi filmul japonez -

· scris de

Hideo Nakata a devenit celebru în Europa și America prin filmul său de groază, Avertizarea, apoi a continuat în acelaşi gen cu producții japoneze și americane, care s-au intitulat Avertizarea 2 și Apă întunecată. După o pauză de mai mulți ani am avut ocazia să vedem în premieră mondială un nou film de groază de-al său, filmul The Complex pe ecranurile de la Festivalul Internațional de la Rotterdam.

// interviuri

Vedem, ascultăm, apoi reacṭionăm  - Interviu cu Olivier Gourmet

· scris de

Olivier Gourmet, actorul fetiṣ al fratilor Dardenne, numit acasă în Belgia „de Niro-ul belgian” a fost prezent la Festivalul Internaṭional de Film de la Rotterdam pentru a participa la premiera mondială a filmului Tandreţea al lui Marion Hänsel. L-am cunoscut prin filme cu teme stricte, dar am avut ocazia să întâlnesc un om simpatic, zâmbitor, deschis să discute despre filme ṣi viaṭă.

// interviuri

„Vreau să vorbesc despre comunitatea mea” - Interviu cu regizorul Napoleon Helmis alias Nap Toader

· scris de

Napoleon Helmis s-a născut în 1969, în Topana (jud. Olt). În 1996 absolvă Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” (UNATC) din Bucureşti, secţia Regie Film şi Televiziune, iar din 1997 este asistent universitar la Catedra de Regie Film şi TV a aceleiaşi Universităţi. După câteva scurtmetraje care au avut un parcurs festivalier de succes [Motorine şi benzine (1994), Sara – jurnalul lumii libere (1995), Challenge Day (2005)], debutează în lugmetrajul de ficţiune cu Italiencele (2005), film ce nu respectă „canonul” minimalist care începuse să se impună în cinematografia română. Nici următorul său film, Nuntă în Basarabia (2010) nu se conformează normelor momentului. Dialogul care urmează a pornit tocmai de la această „nealiniere” a regizorului Napoleon Helmis (aka Nap Toader).

// interviuri, portrete

„Scenariul e literatura cea mai complexă” - Interviu cu Tudor Caranfil

· scris de

„Am rămas la critica şi istoria filmului, şi am povestit «cursiv, coerent» cum aveţi amabilitatea să apreciaţi, fiindcă aşa simţeam, aşa retrăiam pulsul întâmplărilor şi fiindcă scriind despre filme, aveam imaginea spectacolului epic al timpului lor.”

// interviuri, portrete

„Pe cei care se duc la cinema doar din plăcere intelectuală, îi bănuiesc de ipocrizie” - Interviu cu regizorul Copel Moscu

· scris de

Documentarist de forţă afirmat în anii ’80, Copel Moscu a regizat ultimul film acum 20 de ani. Dar nu s-a îndepărtat de cinematografie, dimpotrivă: este cadru didactic la Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din Bucureşti, organizează festivaluri de film şi „ameninţă” să revină pe platourile de filmare...

// interviuri, portrete

„Patriotismul ţine în primul rând de etica personală”  - Interviu cu Gabriel Achim, regizorul filmului Visul lui Adalbert

· scris de

Câştigarea Cupei Campionilor Europeni de către Steaua în 1986, aniversarea a 65 de ani de la înfiinţarea Partidului Comunist Român, explozia centralei nucleare de la Cernobîl (URSS), sărbătoarea de Paşti, un accident de muncă într-o uzină românească a anilor ’80, un cineast amator care realizează primul film de protecţia muncii de ficţiune din lume, o reconstituire a unui accident... Ce leagă toate aceste întâmplări şi situaţii? La prima vedere, nimic. Dar Gabriel Achim a reuşit în filmul său de debut, Visul lui Adalbert, să dea coerenţă şi noimă unor fapte aparent atât de de diferite.

// interviuri

12 Următor

© 2011 Asociaţia Filmtett  ·  Despre noi  ·  Articole  ·  Versiunea în limba maghiară  ·  Dezvoltat de Weblap.ro