Robert McKee: Story

Istoria Filmului / Articole /

Istoria filmului universal

Istoria filmului turc 3/3 -

· scris de

Un alt tip de filme, cu o anume importanţă în Turcia, îl reprezintă filmele islamiste. Încă din anii ’60–‘70 au apărut mişcări precum „ulusal sinema” (cinematograf naţional utilizând termenul ’naţional’ modern) şi „milli sinema” (cinematograf naţional utilizând termenul vechi pentru naţiune).

// istoria filmului universal

Istoria filmului turc 2/3 -

· scris de

Primele filme complet sonorizate din Turcia şi Grecia au fost melodramele. De asemenea, primele filme color din cele două ţări au aparţinut aceluiaşi gen.

// istoria filmului universal

Istoria filmului turc 1/3 -

· scris de

Prima proiecţie cinematografică în Turcia a avut loc în 1896 la Palatul Yîldîz pentru sultan şi suita acestuia dar a fost urmată de o proiecţie pentru marele public la Berăria Sponeck din Piaţa Galatasaray. Proiecţiile i se datorează unui reprezentant al firmei Pathé Frères, românul Sigmund Weinberg. Având în vedere şi alte realizări ale acestuia putem conchide că începuturile organizării cinematografice în Turcia i se datorează lui. Tot el deschide în 1908 primul cinematograf în aceeaşi berărie.

// istoria filmului universal

Viaţa lui Michael Curtiz: obsedat de muncă  - Partea a 3-a: spaima studioului Warner

· scris de

Era nesuferit. Bădăran şi nemilos. I-a călcat în picioare pe toţi cei care nu ştiau să se apere. Dar oricât de dur s-ar fi comportat cu actorii săi, a reuşit să stoarcă din ei nouă roluri nominalizate la Oscar.

// portrete, istoria filmului universal

Viaţa lui Michael Curtiz: obsedat de muncă  - Partea a 2-a: Un cameleon al genurilor

· scris de

În America, ani la rândul nu a fost considerat regizor renumit. A reuşit să ajungă în prima linie a acestei clase datorită abilităţii sale de a se poziţiona favorabil: a cunoscut principiul de funcţionare a sistemului de studiouri şi dejucând perspicacitatea spionilor trimişi de Jack Warner a încercat să-şi introducă propriul stil şi propriile idei în filme. Dar a reuşit să se afirme ca beneficiar şi transmiţător cinematografic al stilului de viaţă, al sistemului de valori şi al ethos-ului american. Era foarte atras de melodramele patetice şi de filmele de aventură istorice pline de elan. Totuşi a reuşit să se afirme în toate genurile de filme.

// portrete, istoria filmului universal

Viaţa lui Michael Curtiz: obsedat de muncă  - Partea I: Anii de ucenicie în Europa

· scris de

Cinematografia a fost viaţa lui. Sărea de la un proiect la altul cu o obsesie aproape bolnăvicioasă. Maximalismul său ce nu cunoştea curtoazia, cu strigătele şi cu ieşirile sale a înspăimântat sute de staruri şi tehnicieni, timp de mai multe decenii. Dar „Miksa Neînfricatul” a fost un adevărat virtuoz: cu toate că a practicat şi clasicul limbaj al filmelor hollywoodiene, a fost în acelaşi timp şi născocitorul iscusit al unor setări şi mişcări ale camerei originale. Fără îndoială a fost unul dintre cei mai multifaţetaţi regizori. De neîntrecut, neobosit şi de nesuferit.

// portrete, istoria filmului universal

Monty Python – Filmele „serioase” - Regele pe care nu l-a votat nimeni

· scris de

John Cleese s-a întors în trupă, entuziasmat de următorul proiect de lungmetraj. Terry Jones și Terry Gilliam au decis să-și împartă rolul de regizor. Distribuția? Evident, tot pythonii, în multiple roluri, asemenea lui Alec Guiness sau lui Peter Sellers înaintea lor, dacă îmi permiteți aceste comparații ușor forțate. Totuși, vorbim despre tradiție britanică și ce poate fi mai semnificativ pentru aceasta decât Legenda Cavalerilor Mesei Rotunde? 

// portrete, istoria filmului universal

Monty Python – Piciorul divin al comediei -

· scris de

Știți la ce mă refer, nu? Genericul animat în stilul inconfundabil al lui Terry Gilliam, pe fundalul căruia auzim marșul militar The Liberty Bell compus de John Philip Sousa. Apoi apare titlul serialului: Monty Python’s Flying Circus.

// portrete, istoria filmului universal

Vademecum – istoria filmului sud-coreean 2. -

· scris de

De cealaltă parte a globului – o ţară cu tărâmuri unice – rezistă cu încăpăţânare în a îşi apăra identitatea culturală… De câţiva ani, în plin boom, Coreea de Sud este marea vedetă a filmului noului mileniu, strălucitoare sub reflectoare.

// istoria filmului universal

Vademecum – istoria  filmului sud-coreean 1. -

· scris de

De cealaltă parte a globului – o ţară cu tărâmuri unice – rezistă cu încăpăţânare în a îşi apăra identitatea culturală… De câţiva ani, în plin boom, Coreea de Sud este marea vedetă a filmului noului mileniu, strălucitoare sub reflectoare.

// istoria filmului universal

Precedent 1234 Următor

© 2011 Asociaţia Filmtett  ·  Despre noi  ·  Articole  ·  Versiunea în limba maghiară  ·  Dezvoltat de Weblap.ro