Robert McKee: Story

Istoria Filmului / Articole /

Istoria genurilor

Film noir: seria neagră - Film noir 1.

· scris de

Schimbările survenite în stilul de viaţă, în rolurile şi normele morale; răspândirea corupţiei; regizorii europeni care au fugit de război până în America şi importul în America al principiilor freudiene (eu-l divizat) au dat naştere unui nou curent estetic în anii 1940: film noir, adică filmul negru.

// istoria genurilor

Cinematografia home made - Despre estetica şi conţinutul de adevăr al home-videoului

· scris de

S-ar putea spune că expresia engleză home video împuşcă doi iepuri deodată. Se referă în acelaşi timp la mediul social care produce imaginile şi la statutul incipient al modului de reprezentare „semipreparat” (home made – produs acasă), poartă înţelesuri, care nu se acoperă prin expresiile film de familie sau film privat. Expresia filme de cinema în stil de home video nu numai că trimite la un stil vizual cunoscut, ci se referă în acelaşi timp şi la contradicţia dintre intenţionalitatea realizării filmului şi cea a publicului-ţintă.

// istoria genurilor

Istoria westernului 3. - Perioada de aur a westernului european

· scris de

În Europa westernuri s-au produs încă din perioada de început a filmului. La începutul secolului, au fost turnate filme care pot fi denumite „filme ale Vestului Sălbatic” cu participarea lui Joe Hamann în Germania, respectiv cu participarea lui Béla Lugosi în Germania. Şcoala westernului european s-a născut însă doar în anii ’60.

// istoria genurilor

Istoria westernului 2. - Perioada westernului „major”

· scris de

Pe banda rulantă a Hollywoodului anilor ’20–’30 au apărut şi s-au şlefuit clişeele westernului: colaborarea dintre D. W. Griffith, William S. Hart, Tom Mix, John Cruze. John Ford şi John Wayne marchează perioada westernului „major”. Iar în anii ’50 ramura americană a acestui gen devine deja atât de faţetată şi complexă, încât pentru revitalizarea lui este nevoie de „ajutor din exterior”.

// istoria genurilor

Istoria westernului 1. - Naşterea mitului vizual al Vestului Sălbatic

· scris de

Chiar dacă s-a exprimat destul de dur, Charlton Heston a reliefat contradicţia esenţială a westernului. Este vorba despre opoziţia dintre un Vest real şi un Vest Sălbatic mitic-mitizat; de Vestul real nimeni nu este interesat, toţi cinefilii / telespectatorii râvnind mitul care se naşte dintr-un nucleu al realităţii.

// istoria genurilor

Precedent 123

© 2011 Asociaţia Filmtett  ·  Despre noi  ·  Articole  ·  Versiunea în limba maghiară  ·  Dezvoltat de Weblap.ro