Robert McKee: Story

Istoria Filmului / Articole /

Maratonul premiilor oscar

Jurnal de bord - Frank Lloyd: Mutiny on the Bounty / Revolta de pe „Bounty”, 1935

· scris de

Industria filmului american a suferit o schimbare majoră la sfărşitul anilor 1920, începutul anilor 1930; două momente importante în acest proces au fost aşa-numita „explozie sonoră” şi apariţia sistemului de studiouri. Era nouă însemna feţe noi. Spectatorii aveau nevoie de poveşti noi şi proaspete şi de un rebel nou, actual şi tânăr care putea fi modelul unei generaţii întregi. Frank Lloyd a profitat de această lipsă în filmul său Revolta de pe „Bounty”.

// maratonul premiilor oscar

Eterna comedie romantică - Frank Capra: It Happened One Night / S-a întâmplat într-o noapte, 1934

· scris de

În ignoranţa fericită a epocii de aur o comedie uşoară de 100 de minute putea deveni în ochii Academiei cea mai mare sărbătoare a cinematografiei. Pelicula S-a întâmplat într-o noapte / It Happened One Night a încasat cele mai importante cinci premii în categoriile în care a fost nominalizată (cel mai bun film, cel mai bun actor, cea mai bună actriţă, cel mai bun regizor şi cel mai bun scenariu) la cea de-a 7-a ediţie a decernării premiilor Oscar. Această performanţă a fost repetată doar de peliculele Zbor deasupra unui cuib de cuci (One Flew over the Cuckoo's Nest) şi Tăcerea mieilor (The Silence of the Lambs). 

// maratonul premiilor oscar

Viaţa lui Emile Zola - William Dieterle: The Life of Emile Zola, 1937

· scris de

Se ştie că deciziile Academiei de Film Americane sunt atacate de multe ori, printre care de cele mai multe ori un loc fruntaş ocupă acuzaţia de exprimarea a opiniilor politice: nu este prea bine dacă acest aspect primează în faţa valorilor estetice. Totuşi ceva de acest gen s-a întâmplat (şi) în cazul peliculei Zola, dar până au ajuns acolo, vedetele, care se sărbătoreau pe sine, au fost nevoiţi să treacă de două obstacole.

// maratonul premiilor oscar

Idila din Ţara Galilor - John Ford: How Green Was My Valley / Ce verde era valea mea, 1941

· scris de

Secretul succesului peliculei probabil că se află în caracterul uman al valorilor transmise, în faptul că personajele sunt uşor de îndrăgit şi în umorul ascuns în caracterizările lor. Datorită acestor aspecte, spectatorul se lasă purtat pe valul sentimentelor în această lume a minerilor ce se schimbă văzând cu ochii şi în schimbul celor două ore plăcute e dispus să le ierte micile greşeli celor care au făcut filmul.

// maratonul premiilor oscar

Endlösung – prin prisma fabricii de vis  - Steven Spielberg: Schindler's List / Lista lui Schindler, 1993

· scris de

Decenii întregi, genocidul evreilor din cel de-al doilea război mondial a lipsit din discursul public cinematografic american, până şi marile epopee despre război (Battle of the Bulge / Bătălia din Ardeni; A Bridge Too Far / Un pod prea îndepărtat) atingând această problemă doar în mod tangenţial. După Holocaust (1978), serialul TV de Marvin J. Chomsky s-a produs o schimbare de mentalităţi, însă adevăratul punct de cotitură se leagă de numele lui Steven Spielberg, un om pe care la momentul respectiv nimeni nu l-a văzut în stare să ecranizeze o poveste de asemenea amploare.

// maratonul premiilor oscar

O idilă plină de fantome - Alfred Hitchcock: Rebecca, 1940

· scris de

Se părea că Hitchcock a reuşit să câştige simpatia Academiei cu primul său film american, deoarece Rebecca a câştigat o mulţime de premii la gala decernării Oscar-urilor din 1940. Puţini s-ar fi gândit că regele genului thriller va fi în acelaşi timp şi cel mai mare învins al istoriei Oscar-urilor. Deşi marele maestru al filmelor înfiorătoare ocupă un loc destul de prestigios în „panteonul celor lăsaţi la o parte”.

// maratonul premiilor oscar

Romanul familiei unei matroane cinstite - Marleen Gorris: Antonia, 1995

· scris de

Doamna Antonia se trezeşte într-o dimineaţă cu gândul că în acea zi va muri: i-a fost de-ajuns cu viaţa aceasta, iar ea ştie când destul este destul. Se uită în oglindă, cu un gest obosit îşi prinde părul la spate şi se gândeşte cum se va comporta familia ei numeroasă în ultimele ei clipe – apoi îşi începe ultima zi din viaţă.

// maratonul premiilor oscar

Mai cere poporul! - Mel Gibson: Braveheart, 1995

· scris de

Există filme pe care suntem în stare să-l vedem iar şi iar chiar dacă nu-l putem suferi. Filmele de acest gen sunt pur şi simplu prea remarcabile pentru a nu le lua în seamă. După 17 ani putem să afirmăm că cea de-a doua regizare a lui Mel Gibson a intrat exact în această categorie şi succesele sale au influenţat simţitor următoarele producţii ale acestui gen de filme.

// maratonul premiilor oscar

Coşmar de lux - Sam Mendes: American Beauty, 1999

· scris de

Primul film artistic al renumitului regizor de teatru britanic, Sam Mendes, American Beauty a încasat toate premiile importante ale Academiei în 2000; printre altele a primit premiul pentru cea mai bună peliculă, pentru cea mai bună regie şi pentru cel mai bun actor într-un rol principal, deşi a avut concurenţi redutabili, ca The Green Mile sau Al şaselea simţ.

// maratonul premiilor oscar

Privirile întunecate - Marcel Camus: Orfeu Negro / Orfeu negru, 1959

· scris de

La ceremonia Oscar-urilor din 1960 – pe lângă marşul de triumf al peliculei Ben Hur – nici câştigărotul secţiunii filmului străin nu a fost o surpriză. Orfeu negru în anul precedent a încasat toate premiile mari la festivalurile de film din Europa. Cu toate acestea a intrat în istoria filmului ca una dintre peliculele uitate ale curentului nou francez, care atunci era la început de drum.

// maratonul premiilor oscar

Precedent 12345 ... 7 Următor

© 2011 Asociaţia Filmtett  ·  Despre noi  ·  Articole  ·  Versiunea în limba maghiară  ·  Dezvoltat de Weblap.ro